Dag 1 - To the beach ! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu Dag 1 - To the beach ! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu

Dag 1 - To the beach !

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Leon

02 Juli 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Dag 1

Na een behoorlijk korte nacht in ons bedje in Bonita Ipanema (om 3u klaarwakker - thanks jetlag) lekker naar het ontbijt gerold aan het zwembad. Het is behoorlijk continental met witte stokbroodjes en kipfilet en kaas. Ook ligt er wat onbekend fruit wat na test door Leon naar kots blijkt te smaken. Okeeee....
Na het ontbijt wandelen we naar het Ipanema Beach dat 3 straten van ons vandaan ligt. Dit strand ligt onder de Copacabana en is even groot maar net wat relaxter en rustiger. Het is ingedeeld in 'gebieden' waar verschillende bevolkingsgroepen komen zoals gays, favela kinderen en surfers. We loungen er even.
Daarna lopen we door naar Copacabana en eten we garnalen op (pellennn) en vers ananas sap. Bij een meertje vlakbij lezen we in de lP over de geschiedenis van Rio (tenminste: Leon ging lezen en ik kon meegenieten). Bij terugkomst in het hostel bleek een ek wedstijd bezig te zijn. We hebben hem half gekeken en zijn in de rust ook 'even' gaan liggen... en in slaap gepleurd. Intussen was het bbq feestje losgebarsten in het hostel.. Maar ik wilde Feijoada eten bij Brasilieros. Feijoada is een traditional Braziliaans gerecht met zwarte bonen en soort draadjes vlees maar was echt niet zo lekker... hehe. Wel leuk tentje. Terug in het hotel nog even naar het live bandje geluisterd en gezeten en toen naar bed. We waren op! Toch nog wel last van jetlag.. En de warmte. En het feest? Dat ging nog tot 3u door onder ons raam..

wist je dat:
- op Copacabana vorige week nog een paar lichaamsdelen zijn aangespoeld
- we bij het restaurant 'helaas' geen feijoada konden krijgen met pig feet want die waren op
- we een badkamer delen met de rest van de gang en Leon not amused is hehe
- ik het fruit een beetje mis hier
- we al lekker bier hebben ontdekt: Bohemia
- ik hier sowieso aan mn dagelijkse stappen ga komen!