Dag 2 - Tijuca National Park - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu Dag 2 - Tijuca National Park - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu

Dag 2 - Tijuca National Park

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Leon

03 Juli 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Dag 2

Wakker om 3u (Leon) en 6u (Fleur)..
Sochtends lekker ontbeten met een tosti en een broodje kipfilet. Leon durfde de banaan aan. Toen een taxi laten bellen en naar Tijuca national park gereden. De taxi had er nog nooit van gehoord en moest heel hard zoeken. Slingerweg op waar we al mooie jungle konden zien. Uiteindelijk zijn we gedropt bij een punt dat helemaal niet de entrance bleek te zijn. We zaten er al middenin. Met hulp van locals de juiste kant op gewezen. 4 km terug zoals we waren gekomen. Maar het was niet erg. Al snel spotte leon toffe mieren en zelfs apen! Mijn nieuwe camera kon supergoed inzoomen dus ze staan er mooi op. Toen op naar de juiste entrance. De paden stonden goed aangegeven en we liepen langs watervallen en stroompjes, bomen omwikkeld met lianen. En wederom apen in de boomtoppen, een kleurige vlinder.. wauw. Na een flinke wandeling uitgekomen bij Ristorante da Floresta en lekker kip met rijst gegeten. Toen weer terug.. pfff op! Nu ff afdouchen en lekker chillen en dan eten... iets met friet vandaag ! (Het is uiteindelijk Via Sete geworden met heerlijke hamburgers mmm).

wist je dat:
- Tijuca het park is met de meeste biodiversiteit ter wereld en 21 van de 26 primatensoorten bevat (met dank aan Leon)
- Leon zo erg geen talenknobbel heeft en nu al 2 dagen doet over Obrigada leren (=dankjewel). It's a process.
- We hier lichtelijk met gevaar voor eigen leven in een taxi zitten.. wegpiraten.
- ik nog steeds een apenfobie heb na India.. hoe lief ze ook ogen
- we ongeveer een half uur doen over een kilometer doordat leon werkelijk alles ziet wat maar beweegt hehehe

• 06 Juli 2016 - 14:28

Ilse:

Ha ha. Ik herken het meteen. Leon ziet zelfs een gele bidsprinkhaan nog zitten in een bos stro.

• 09 Juli 2016 - 23:54

Karlijn:

Haha de apen in India! Hopelijk springen ze nu niet op je tas en aan je nek;-) Leuk jullie belevenissen te lezen! Have fun!