Dag 3 - Cultuursnuiven - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu Dag 3 - Cultuursnuiven - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu

Dag 3 - Cultuursnuiven

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Leon

04 Juli 2016 | Brazilië, Rio de Janeiro

Dag 3

We beginnen weer vroeg aan ons programma. Ik voel me best uitgerust en Leon.. ja die ligt na 3u 's nachts tetris marathons te houden op zijn telefoon.
Ik wil graag nog wat van Rio city zien dus we vertrekken naar de wijk Santa Teresa die volgens de boekjes wat pittoreske straatjes en gebouwen bevat. De taxi rijdt steeds hoger en hoger de berg op, hobbelige kiezelstraatjes door met scherpe bochten en af en toe een lastige tegenligger.  We gaan eerst naar een viewpoint die op maandag dicht blijkt te zijn.. crap. Als de taxi wegrijdt voelen we ons ineens even heel alleen in het straatje. Alle verhalen van mensen die zijn overvallen en de waarschuwingen om nergens alleen te lopen maken ons een beetje huiverig. We lopen snel door. Jammer, dat je er dan niet meer zo van kan genieten.
Gelukkig zien we snel een bordje Rio Walk, dat ons al snel op een mooie steile trap brengt. Als ik halverwege omdraai zie ik dat alle treden zijn betegeld met de mooiste gekleurde tegeltjes en patronen. We spotten zelfs wat Delfts blauw! Aan weerszijden van de trap zijn bloembakken en zitjes gemaakt van omtegelde badkuipen. Vet. Er lopen veel toeristen rond en we spelen zelf ook even toeristje.
Daarna lopen we langs het 3e grote strand van de vakantie terug richting hostel : Flamengo Beach. Het halve strand is afgezet voor de opbouw van de Olympische Spelen. We verbazen ons er st3eds meer over dat alles nog zo in aanbouw is terwijl het al over een maand losbarst.
Halverwege trakteer ik mezelf nog op een Magnum. Ik heb spierpijn en ben nog steeds gaar van de Tijuca Hike. Het ijs helpt:)

Terug in het hostel Skypen we even met de kids. Ze beseffen niet goed waar we zijn en als Liz hoort dat we naar het strand gaan vraagt ze dan ook beteuterd waarom wij niet net als zij naar bed gaan nu.. probeer 5u tijdsverschil maar eens uit te leggen!

We pakken onze handdoek en gaan nog even loungen op Ipanema. We vliegen pas om 23u dus rustig aan. We vermaken onszelf met mijn mega zoom camera en leggen stringetjes en ingeoliede lijven vast. We liggen niet voor niks op het gay gedeelte!

Als we het zat zijn (strandvakantie is niks voor ons) gaan we wat eten. Ik heb een Mexicaans tentje gespot waar we lekker burritos eten. Een goede basis voor de Journey to come.

Als we afscheid hebben genomen van Bonita pakken  we een taxi naar Galeao airport. Er staat een gigantic avondspits wat voor wat stress zorgt bij ons.. Ik troost mezelf met de gedachte dat het een Domestic vlucht is dus dat de douane vast meevalt. Dat klopt ook. Leon krijgt bijvoorbeeld zijn zakmes in het topvak van zijn daypack gewoon door de scanner...
We zoeken nog een atm op om te pinnen voor de tour maar ze doen het niet grrr. Uiteindelijk besluiten we te kijken in Manaus.
De vlucht is 4u, we gaan weer een uur terug in de tijd. Ik slaap veel. Leon geniet van het lampjes uitzicht (lees: probeert te zien of we niet in de grond crashen). Als we gaan landen probeer ik me voor te stellen dat het één groene zee van jungle is onder ons, maar dat id lastig. Het is zo donker om ons heen, omdat er bijna geen licht vervuiling is. Jammer dat we 's nachts aankomen! Maar Manaus by night is ook best mooi..
In Manaus staat onze shuttle taxi klaar, de chauffeur helpt bij de atm battle deel 2.. met succes. We geven hem een pakket briefjes van 50.. mn portemonnee kon niet eens dicht. Hij brengt ons naar Hostel Manaus, waarbij we al een glimp van de stad zien. Oude aftandse gebouwen, zwervers op de straten. Het ziet er niet uitnodigend uit. Het hostel gelukkig wel! Er is iemand wakker gebleven bij het hostel en na een ietwat uitgebreide check in (ik wil slapennn) brengt hij ons naar onze kamer. Mooie dubbele houten deuren kijken uit over de open plek middenin het hostel. We hebben een mooi bed waarbij de lakens  als een waaier op bed liggen gevouwen. En een eigen badkamer! Leon ontdekt dat het water warm is.. o yeahhhhh.

En nu slapen!

wist je dat:
- maar 60 procent van de Olympische kaarten is verkocht?
- en rio waarschijnlijk helemaal failliet gaat na de spelen?
- Leon al 3 keer gevraagd is door een strandverkoper : ' you smoke weed? You like marihuana? Cocain?'
- een als vrouw geklede man op het strand gillend op ons afkwam 'ohmygos! David Beckham! And that's Victoria! Oh honey (aan mij) please let me borrow him for a month. I will give him back!'
- je een pincode op je creditcard hebt voor banktransacties (- input Leon)
- mijn buik compleet opblaast van de Malarone (- input Fleur)
- de Amazone echt gigantisch is!

  • 05 Juli 2016 - 23:56

    Caroline:

    Gaaaaf hoor. Fijn zo'n blog , kan ik lekker mee genieten.
    Fijne tijd verder.
    Kussssssxxx
    Mam

  • 06 Juli 2016 - 00:08

    David:

    Mooie natuur ;-) Enjoy!!

  • 06 Juli 2016 - 14:00

    Ilse:

    Wij gaan het helemaal lezen. Fijn dat je blog toch te openen valt.

  • 08 Juli 2016 - 08:11

    Bart:

    Coole beestjes!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur en Leon

Verre reizen

Actief sinds 04 Juli 2016
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 6987

Voorgaande reizen:

13 Juli 2018 - 27 Juli 2018

Maleisisch Borneo

01 Juli 2016 - 23 Juli 2016

Brazilië 2016

Landen bezocht: