Dag 4 - Manaus - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu Dag 4 - Manaus - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Manaus

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Leon

05 Juli 2016 | Brazilië, Manaus

Dag 4

We ontbijten op het dakterras van het hostel met rondom uitzicht over Manaus. Het is 8.30 maar al snikheet,vooral lekker broeierig warm. Op het menu staat tosti hawai, ze hebben namelijk heerlijk verse ananas klaar staan! Bijkomende plus van Brazilië is dat ze altijd een kan koffie en een kan warme melk hebben dus lekker aan de café latte..
Na het ontbijt wandelen we naar de Theatre House vlakbij. Het staat op een mooi plein omgeven door dikke bomen en een fontein staat in het midden. Het is bruisend op straat, veel scholieren in uniform, mannen en vrouwen aan het winkelen. Het voelt helemaal niet meer zo als vannacht. Sterker nog, Manaus voelt nog een stukje gemoedelijker dan Rio.
Na het theater lopen we door richting de Amazone, die moeten we natuurlijk even van dichtbij bekijken. Er zit een Municipal Market aan het water waar we terecht komen. Drie grote loodsen met allerlei markt kraampjes, verdeeld in vis, vlees en handcrafted items. De visafslag van Manaus zegmaar! Aan beide kanten is ook een food court gemaakt, we kiezen een tafeltje uit bij een vriendelijk ogend omaatje. Ze komt een heel verhaal doen aan de tafel, waar ik niks van begrijp, totdat ze vraagt: peixe? (Vis). Ik vraag of ze ook carne heeft, dat heeft ze. Ze maakt een gebaar naar ons wat echt oma's is voor 'ik maak wat lekkers voor jullie klaar kindjes' en verdwijnt naar de keuken. Spannend!
Als ze weer terugkomt heeft ze schaaltjes met rijst, pasta, bonensalade en een onwijs lekker stuk bieflap in jus bij zich. We smikkelen! En rekenen vervolgens 6 euro pp af. Een hele leuke ervaring tussen de locals.

Na een laaaaaange siësta  (babyreflex) pakken we onze kleine rugzakken in voor de jungle tour. We lopen terug naar het pleintje dat nu vol staat met tafeltjes en eten bij Pensador pizza en lasagne. Er staat een violist te spelen (ABBA?!) en er zitten allemaal verliefde stelletjes om ons heen. Ook de nodige bromance..

Morgen de tour!

Wist je dat:
- we nog een laadkabeltje hebben weten te scoren voor de Gopro, want natuurlijk was ik die vergeten..
- We naast de Braziliaanse Bohemia nu ook Brahma bier hebben gedronken
- we zo snugger waren om rond 12u smiddags buiten rond te banjeren terwijl het dan op z'n gruwelijkst heetst is .. I died
- de wijn hier onbetaalbaar is? Je betaalt al snel 10 euro per glas ! Dat moeten we dus even missen

• 10 Juli 2016 - 14:09

Ilse:

Dat Oma gebaar ken ik. Moet je naar eens voor doen.