Dag 14 - Local life Paraty - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu Dag 14 - Local life Paraty - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu

Dag 14 - Local life Paraty

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Leon

15 Juli 2016 | Brazilië, Parati

Dag 14

Wissel van pousada naar Pousada do Cais. Kamer kijkt uit op de haven wauw!!!

Lopen door stadje en lunchen bij Bar Paraty.  Al eerder geweest en de ober geeft ons een proeverij van het lokaal gebrouwen bier als een soort bedankje.  Smaakte echt lekker!

Na onze lunch  (quinoa en aardappel/gember soep mmmm) lopen we naar een tour agency. We boeken  een tour naar Praia do Sono.. Na veel gehannes door de taal barrière. Het meisje is heel geduldig  (en wij gelukkig ook) dus komt helemaal goed.

We loungen nog heel even op het strand (maar tis koud als de zon onder gaat!) Voordat we terug lopen naar de pousada. Even omkleden voordat we gaan eten. Ik kom een oude man tegen die dezelfde kant oploopt. Eerst begint hij of we morgen een boot tour willen doen (voor de zoveelste keer vandaag). Daarna raken we eve n aan de praat.. voor zover dat kan. Wat hebben we al gezien, waar we nog heen gaan. Dat hij een kleine boot heeft, niet zo'n massale. Hij woont in Paraty. Of we Frans zijn (uhhh nee?). Leuk even met de locals !

Ik vind het leuk hoe Paraty al zo snel zo vertrouwd kan voelen nu we wat meer bekend raken hier. We weten de straatjes en tentjes te vinden. Voelt heerlijk relaxt!

Wist je dat:
- er een of ander festival vandaag begint in Paraty? Voor Santa nog wat (lokale kerkje)
- dit heel leuk is omdat ze een Churros kraam voor de deur hebben?!
- dit minder leuk is omdat ze vuurwerk ook VOOR DE DEUR afsteken?!?!?
- Leon iemand aansprak en als eerste 'Obrigado' (bedankt) zei in plaats van 'Ola'? Very funny.

• 16 Juli 2016 - 00:09

Caro :

Jee Leon, wat goed dat je nu ook Portugees kan !!
    Net op tijd om nog een paar keer te gebruiken de komende week.
    Haha ik plaag je maar hoor.
    Jullie maken veel leuke tripjes zeg.
    Groetjes , Caro xxx

• 16 Juli 2016 - 16:49

Ilse:

En jullie zijn bij de eerst geboekte boot gebleven? En was het een leuk tochtje?