De laatste dagen - Ilha Grande - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Ilha Grande - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu

De laatste dagen - Ilha Grande

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Leon

21 Juli 2016 | Brazilië, Ilha Grande

Ilha Grande

We nemen een transfer busje naar de haven op het vasteland die naar Ilha connect. Daar worden we op een kleine boot gezet met nog veel andere backpackers. Aan het soort mensen kunnen we al een beetje aflezen dat het eiland anders is dan andere plekken waar we zijn geweest.  Hier komt dus echt het backpackers volk! De lucht is bewolkt en de golven hoog.. Maar ik zit bij toeval op het motorblok dus mijn billen zijn in ieder geval lekker warm...
De boot heet Aquaholic II, ik hoop dat dit niet verwijst naar de schipper.

Eenmaal op het eiland hebben we ons hotel zo gevonden. Het staat namelijk recht aan het strand..! Pousada Ancoradouro heeft ons ook nog eens een kamer gegeven die uitkijkt over de haven en het strand.  Ik geniet!

Het is al avond dus we gaan op zoek naar eten. In de hoofdstraat (en vrijwel enige straat) van Praia do Abraao, het stadje hier, staan talloze pousada en restaurants naast elkaar. Het ziet er gezellig en artsie uit. We ploffen neer bij Jardin waar we heerlijk vegetarisch eten. Jam!

De volgende dag gaan we op aanraden van Meme, die de pousada runt, de buurt verkennen. Er zijn 16 Hikes te doen op het eiland, sommigen duren een hele dag. We lopen een paar uurtjes langs kleine strandjes en door jungle. Het eiland heeft een lange geschiedenis en dat merk je aan kleine dingen. De aquaduct uit eind 19e eeuw, ruïnes van een gevangenis.

Op woensdag maken we de Hike naar Lopes Mendes, een van de beroemdste stranden van Brazilië.
Het leukste moment is als we bij t laatste strandje voor Mendes stoppen bij een drijvende restaurant en daar de heerlijkste verse garnalen eten. Paradijs!!!
Savonds eet ik een heerlijk malse steak gorgonzola en bezoeken we de enige club van Abraao. We kletsen met Nederlanders en Brazilianen. Gezellig!

Morgen (donderdag) is ons laatste dagje. Inpakken en wegwezen daarna.. bizar hoe snel de tijd vliegt. We gaan ng maar een beetje shoppen denk ik? En relaxen. Want de terugreis neemt wel wat tijd in beslag!

Wist je dat:
- Leon bij de lunch wel zin had in een broodje gezond, dus hij bestelde een Sanduiche Completa van de kaart. Bleek dus een broodje hamburger met zo ongeveer alles erop gegooid wat ze konden vinden... gezond hoor!
- we hier heeeeeel veel Nederlanders spotten? Hoe kan dat?!
- Leon de naam van de eigenaresse wel heel erg nederlands uitsprak en ik me afvraag of ze blij is met haar 'tieten' naam haha
- ik bij een eettent na het eten vroeg om koffie - hadden ze niet. Amaretto- hadden ze niet. Thee dan?? - nee hadden ze niet sorry. Na een lang beraad kon ik een lekkere cocktail vinden op de kaart. Vrouwtje teruggeroepen. Een Tequila Sunrise alsjeblieft. En leon een pina colada. Oké!
Tien minuten later: sorry, we hebben geen pina... Leon huilen en die bestelt een rumcola.
Tien minuten later: sorryyy we hebben geen Tequila meer.

DOE DAN MAAR DE REKENING

• 21 Juli 2016 - 20:13

Penny:

Hahaha alles op!
    Prachtig!

Ik wens jullie een hele goede reis terug!
    Tot snel! X

• 21 Juli 2016 - 20:45

Caro:

Haha mooi verhaal, Leon let op je uitspraak. Meme kan op veel verschillende manieren uitgesproken worden , zie het helemaal voor me hihi

• 22 Juli 2016 - 00:30

Marcel:

Leuk bedankt voor je mooie leven dat ige verhalen

Goede thuisvlucht

Marcel

• 22 Juli 2016 - 00:34

Ilse:

Als alles op is dan wordt het echt tijd om naar huis te gaan. Voor je het weet is het thuis weer tijd voor tietenpiet en zit meme uitsluitend nog in een mooie herinnering.