Dag 7 - Blair Witch Woods - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu Dag 7 - Blair Witch Woods - Reisverslag uit Manaus, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Blair Witch Woods

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Leon

08 Juli 2016 | Brazilië, Manaus

Dag 7

We worden wakker middenin de jungle. Gisteren zijn we met een kleine rugzak en een hangmat naar het kamp gelopen. De wandeling duurde ongeveer een uur, maar alles voelt hier langer en zwaarder doordat het behoorlijk warm en vochtig is.
Bij aankomst is de gids met zijn hulpje meteen als een malle het kamp gaan opzetten. Hout hakken, vuur bouwen, een hele kip aan een stok spiesen en erboven hangen (!). De vrouwen mochten wat groente snijden die hij had meegenomen. Een ui, tomaatje, aardappel. Dat ging in een pan water ook boven het vuur, en later nog rijst erbij. We hebben zitten smullen!

Bij het kampvuur hebben we elkaar nog wat horror stories verteld (Blair Witch leek ons wel passend) en toen werd het echt pikkedonker en time for bed. Dit was dus om 19:00u..

We sliepen dus in hangmatten en het was niet zo comfi als je zou denken.. Ik lag helemaal ineen gevouwen, muskietennet over me heen, en er was zo veel lawaai om ons heen van dieren en insecten dat ik moeilijk in slaap viel. Middenin de nacht kwam er ook nog eens een groep apen over..  de bomen gingen tekeer! (Leon sliep er doorheen)

Vanmorgen een gekookt eitje en we waren weer helemaal good. We waren rond 9:00u weer in de lodge dus alle tijd om te relaxen. En dat hadden we wel nodig...
Vanmiddag hebben we nog een boottocht gedaan met alleen ons 2 en Jozef de gids. Heerlijk door het water oerwoud en vogels spotten en van de geluiden genieten.

Morgen gaan we alweer terug!

Wist je dat
- de vogelspin die we 3 dagen geleden op het dak van het restaurant zagen, er weer zat!hij is ginormous
- we op de weg naar de Lodge kippen farms zagen, en dat de gids zei dat die vaak gerund worden door Japanners? Die schijnen heir veel te zitten in Brazilië. Daarom noemen de locals ze 'pigeons' (duiven): ze zijn overal en schijtirritant
- je met een petroleum boom zo een fikkie hebt?
- ik me soms echt ziek voel van de Malarone.. Wat een rotspul

• 10 Juli 2016 - 08:49

Bart:

Top ervaring!

• 10 Juli 2016 - 14:17

Marcel:

Blote voeten kan. Maar zou het zeker niet doen. Whaw 12 meter water verschil. En ja dat is ook onze ervaring en is heel veel geluid bijna herrie in zon jungle.
    Mooie beschtijvingen geniet en gruwel mee.