Dag 9 - Conrado - Reisverslag uit São Conrado, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu Dag 9 - Conrado - Reisverslag uit São Conrado, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Conrado

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Leon

10 Juli 2016 | Brazilië, São Conrado

Dag 9

Gisteravond uiteten met Josh en Beth, heel leuk stel. Josh doet me denken aan faber. Super actief, geeft outdoor les en wil een auto ombouwen tot camper.. wottt.

De vlucht is een beetje dramatisch. We vertrekken met het 1e vliegtuig om 11u savonds en hebben om 3u een tussenstop in Belém. Uiteindelijk zijn we om 7u in Rio. We slapen vrijwel niet, deels omdat we wat turbulentie hebben van de onweersbuien om ons heen en deels door de rockband die naast ons zit op de 2e vlucht.... haha.
Rond half 9 arriveren we bij Casa Sao Conrado in de gelijknamige buitenwijk van Rio de Janeiro. Als we de straat inrijden, staat die vol met villa's en we voelen ons in ons backpack jungle kloffie van 2 dagen oud een beetje out of place...
De eigenaar is een Fransman van origine die lang in Duitsland heeft gewoond.. funny combinatie. Hij is onwijs vriendelijk en verteld ons van alles over de buurt en wat we kunnen gaan doen. We hebben alleen een hele nacht overgeslagen en alles wat we willen doen is slapen...
Eerst moet de kamer in orde worden gemaakt dus hij stuurt ons naar de supermarkt voor ons ontbijt. Daar zit een klein buffet restaurantje ingebouwd waar we heerlijk en goedkoop kunnen eten. Achter ons staat een wand met bierflesjes. Van Brahma tot La Chouffe tot Hoegaarden! Zelfs La Trappe tripel ! De Europese biertjes kosten zo'n 20 real per flesje (ongeveer 6 euro) dus die laten we maar staan... we slaan wel wat Brahma in.
Terug in de guesthouse genieten we van de omgeving terwijl we met de family Skypen. Het huis is bijzonder ingericht. Het is tegen een heuvel gebouwd en er zijn dan ook veel trappetjes, gekke hoekjes en gangetjes. De achtertuin bestaat uit een terras en een lager gelegen zwembad. Daarachter begint een bomenhaag die het huis afscherming van de achtergelegen golfclub. Volgens de eigenaar komen er regelmatig aapjes langs.
Sao Conrado heeft een heel mooi en rustig strand waar we even chillen. Er zijn  een paar surfers bezig op de enorme golven. Ik kan me voorstellen dat zwemmen met die stroming gevaarlijk is. Regelmatig rent er een jogger langs over het strand in een string of broekje..

'S avonds gaan we op advies eten bij Churrascaria Oasis, precies 1 straat verder. De Churrascaria is een soort bq restaurant (van churrasco, dat grof vertaald is van het portugese wooed voor bbq) waar ze supergoed vlees serveren. Obers komen langslopen met enorme spiezen met de lekkerste vleesjes eraan . Als je aangeeft dat je wat wilt, snijden ze er een stukje af dat je met je eigen tangetje kan aannemen. We voelen ons weer een beetje te aftands voor zo'n sjieke tent maar we genieten er maar gewoon van. Het is zeker ook wat duurder dan de restaurants die we tot nu toe kenden maar zeker het geld waard!!!

Wist je dat:
- sao conrado alleen te bereiken is via 2 autotunnels en je dus nergens kan komen te voet of met de fiets
- naja.. Je kon er wel even met de fiets komen toen de fietsbrug werd aangelegd ter voorbereiding op de Olympische Spelen. Die liep langs conrado. De eigenaar van de guesthouse had meteen 2 fietsen aangeschaft voor de eventuele enthousiaste gast. En toen stortte het ding in.....
- Oasis de 1e was in Brazilië met de formule van de vleesspiezen die aan je tafel worden gepresenteerd? De Churrascaria is daarna een echte hit geworden hier
- je vanaf het strand de paragliders kan zien vliegen? Die springen van de Pedra Bonita af (mooie rots) die hoog boven het strand uitsteekt. Die gaan we misschien nog bezoeken!

• 12 Juli 2016 - 11:16

Ilse:

Wat een gesmul als ik dit zo lees! Het valt me op dat ik nog niets lees over de inname van norit en imodium. Dat is geweldig en verhoogt zeker het vakantiegevoel. En is het niet prachtig dat je lekker op z'n "sjofeltjes", geserveerd wordt in het betere restaurant, waar weer mee bewezen wordt dat geld toch vele (restaurant) deuren open maakt. Lekker genieten jongens.

• 14 Juli 2016 - 19:16

Penny:

Heerlijk dat klinkt goed zeg!
    Lekker smullen daar dus!
    Kus