Dag 12 - de Gem - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu Dag 12 - de Gem - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu

Dag 12 - de Gem

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Leon

13 Juli 2016 | Brazilië, Parati

Dag 12

Snachts een dikke storm en het licht valt uit. Leon redt de kleren van onze patio en stoot keihard z'n kop. Dit alles gebeurt precies om 12u snachts ieieieie!

In de ochtend is er niks meer aan de hand. Alleen geen licht of wifi.. weh. We ontbijten heerlijk in de tuin van deze pousada. Ik hoor gebonk op het dak en zie ineens een lange staart over de rand naar beneden bungelen.. aapjes! 2 superkleine aapjes met heeeele lange staartjes kijken ons nieuwsgierig aan. Ze zijn niet echt bang! De hotel eigenaresse legt een banaantje neer en ze gaan er van zitten knabbelen. Ze zijn te cute en hebben zo'n klein gezichtje!!! Love it.
Na het ontbijt wachten we nog even of de stroom weer aan gaat want m'n camera is leeg.. weh. Helaas, duurt nog even.
Gewapend met de mobiel dus maar naar het centrum gelopen. Het is afgesloten voor auto's wat ik ook wel snap.. want de straat ligt vol met grote keien. De huizen zijn super mooi en oud. Ik baal van mn camera!!!
We lopen langs de haven en ons hostel Pousada do cais waar we overmorgen naartoe verhuizen. In de baai liggen kleine kleurrijke bootjes wiens eigenaren ons toe joelen of we een tour willen. De boten hebben romantische namen zoals Nois Dois (wij 2) en Le Tigre  (rrrraaawl). Maar dat gaan we vandaag niet doen.

Na een lekkere cheeseburger bij Bar Paraty (free ad!) Wandelen we naar het Fort bovenop een heuvel. Tis een kleine Hike, alsook t fort. Maar je hebt mooi uitzicht over de baai en kan er lekker aan zee loungen. Just chilling!

Wist je dat:
- ik nog weinig echt leuke souvenirtjes hebt gespot? Het is alleen maar cheap en commercialised weh...
- We een dezer dagen een boottour gaan doen langs een hoop mooie strandjes?
- het eten hier echt  (zoals de LP zei) ongeveer twee keer zo duur wordt als je een voet in het historisch centrum zet?
- Leon zich ziek begint te voelen.. toch geen zika hé?!?!?!

• 14 Juli 2016 - 11:45

Marcel:

Dank je weer voor je verhaal. Geeft een gied beeld. Ik las ook dat er een wandeltocht is naar de andere kant van het eiland.
    Ik hoop dat leon zich snel beter voelt. Veel plezier. Geniet er maar lekker van

• 14 Juli 2016 - 18:46

Ilse:

Leon kan misschien toch een beetje van slag zijn door ander eten, andere indrukken, andere temperatuur en spanning. Ook veel fruit en sapjes in de morgen doen het niet altijd goed is onze ervaring. Rustig aan dus maar.

• 14 Juli 2016 - 19:32

Penny:

Beterschap Leon! Hoop dat het geen zika is!

• 17 Juli 2016 - 19:10

Pappa Daan:

Jeetje kinders wat een leuke storys weer .
    Ik denk dat Leon beetje last heeft van heimwee ( of toch kontzica of mierentyphus ).!
    Veel plezier nog en tot snel.