De reis naar Gunung Mulu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu De reis naar Gunung Mulu - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Fleur en Leon Bruining - WaarBenJij.nu

De reis naar Gunung Mulu

Door: Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Leon

15 Juli 2018 | Maleisië, Kota Kinabalu

15 juli

Vandaag alweer een reisdag aangebroken, nu een binnenlandse reis naar de jungle. Gisteravond hebben we onze kleine (day)packs ingepakt voor de jungle trip. De oude hebben we laten stallen op de luchthaven (5 euro per tas per dag.. poe!)
'S ochtends hebben we uitgecheckt bij onze zenuwachtige host , en vervolgens een snel ontbijtje gepakt. Het is zondag, en er blijkt dan markt te zijn op onze straat. Jammer dat we die missen..
Mijn ontbijt was nu een aardappel curry met paratha , een soort pannekoekjes. Leon ging voor toast met ei!
(Wel een beetje dedder ei)

Onze vluchten zijn 55 en 30 minuten, en we vliegen met een soort propeller vliegtuig met zo'n 20 rijen. Dat is even anders dan anders. Maar Leon doet t super. We komen er wel !

Het vliegveld van Mulu, vlak naast het nationaal park, is echt een jungle vliegveld. Het heeft precies 1 landingsbaan en is omgeven door palmbomen en andere jungle planten. Eenmaal aangekomen worden we opgepikt en het nationaal park in gereden waar we een chalet hebben.

Die middag hebben we meteen twee grotten bezocht waarvan er eentje duizenden vleermuizen had. Helaas bij de bat watching die avond wilden ze niet uitvliegen.. boe. Dat schijnt heel indrukwekkend te zijn

Op de terugweg van de bat watching was het al donker en was het pad (een lange vlonder) verlicht met grote witte bollen. Best romantisch ! En handig , zo bleek, want Leon spotte het een na het andere insect. Dan duurt het wel erg lang om bij het restaurant te komen..

Wist je dat
1. De guano (vleermuizenpoep) in de grot stonk echt enorm.. Het wordt gebruikt voor wond ontsmetting en vroeger voor gunpowder.

• 20 Juli 2018 - 10:03

Daan En Caroline Van De Poel:

Haha ik zie het voor me: Leon met z’n neus op de vlonder naar beestjes aan het staren. En dan Fleur al wachtend.....pompiedompiedom

Tags: Gunung mulu